Wiele osób zastanawia się, w jaki sposób stworzyć dobrej jakości packshot? To rodzaj fotografii produktowej, który zależy od wielu czynników. Składają się one na końcowy rezultat, którym jest atrakcyjne dla klienta zdjęcie produktowe. Każdy właściciel sklepu internetowego lub witryny, na której umieszczone są różnego typu artykuły, zastanawia się, jak prawidłowo wyeksponować produkty, aby były one zachęcające dla potencjalnego odbiorcy.

Zatrudniony w naszym studio fotograf produktowy Poznań, po odbyciu rozmów z klientem, może zdecydować się na zorganizowanie sesji w formie zdjęć na białym lub neutralnym tle. To tzw. packshoty, które podkreślają walory danego wyrobu i tworzą wrażenie, że jest on wyjątkowy. Do tego celu używa się różnych trików fotograficznych, szeroko stosowanych w branży reklamowej, marketingowej i e-commerce.

Jak stworzyć dobrej jakości packshot?

Nowoczesne zdjęcie produktowe w postaci packshotów wymaga dokładnego zaplanowania. Nie ma tutaj miejsca na przypadkowe działania. Prawidłowa sesja zdjęć typu packshot powinna być organizowana w profesjonalnym studiu fotograficznym. To rodzaj fotografii produktowej, który wymaga odpowiedniego oświetlenia i wykadrowania. Duże znaczenie ma także ustawienie optyki aparatu, tak aby zachowana była idealna ostrość na całej powierzchni zdjęcia.

Dla uzyskania perfekcyjnej ostrości wykonuje się zazwyczaj kilka lub kilkanaście ujęć, w zależności od wymiarów produktu. Dobrej jakości packshoty powinny być przedstawiane na neutralnym tle, co pozwala skupić uwagę odbiorcy wyłącznie na produkcie.

Cechy idealnego packshotu

Wielu fotografów unika wrażenia „zawieszenia” produktów w próżni, dodając światłocień oraz stosując znane techniki fotograficzne. Dzięki tym zabiegom, stworzony, doskonały packshot przedstawia produkt w taki sposób, że wydaje się on perfekcyjny, pozbawiony wad.

Duże znaczenie w organizacji sesji packshotowej ma szparowanie, czyli wycinanie produktu z tła. W przypadku zdjęć packshotowych, zazwyczaj produkty umieszcza się na białym lub neutralnym tle. Podczas fotografowania używa się różnego rodzaju podpórek, uchwytów i ekranów, które pomagają w wykonaniu wielu ujęć z różnych perspektyw.

Unikanie błędów w fotografii odzieżowej

W przypadku zdjęć takich jak packshot odzieżowy, należy unikać fotografowania ubrań na płasko. Ten błąd często popełniają osoby bez doświadczenia w fotografii reklamowej. Właściciele sklepów, którzy samodzielnie fotografują swoje produkty, często umieszczają ubrania na blatach lub stolikach, co sprawia, że nie wyglądają one atrakcyjnie.

Packshot odpowiednio wykadrowany, ostry i poddany szparowaniu, to zdjęcie produktowe, które jest powszechnie wykorzystywane w fotografii reklamowej i e-commerce. Dzięki niemu można stworzyć udaną sesję odzieżową lub doskonale przedstawić asortyment wymagający użycia różnych technik fotograficznych.