Nowoczesne zdjęcia produktowe typu focus stacking – możliwości ich zastosowania to temat poruszany na wielu forach dotyczących fotografii produktowej i reklamowej, a także branży e-commerce. Idealnie ostre zdjęcia produktowe stanowią doskonałe rozwiązanie dla właścicieli sklepów internetowych. Osoby oferujące w sprzedaży wyroby jubilerskie oraz te wymagające wiernego odwzorowania wszystkich detali, często decydują się na zdjęcia produktowe typu focus stacking.
Stanowią one połączenie głębi ostrości z wiernym odwzorowaniem wszystkich szczegółów, nawet tych o bardzo małym rozmiarze. Odpowiednio ustawiona głębia ostrości gwarantuje, że wybrane zdjęcie produktowe podkreśli walory wizualne znacznie mniejszych obiektów. Profesjonalny fotograf produktowy jest w stanie dobrać sposób przedstawienia przedmiotów na zdjęciu, aby obraz nie był rozmyty z powodu błyszczących detali.
Zdjęcia produktowe typu focus stacking w branży reklamowej i e-commerce
Współczesna fotografia produktowa i reklamowa wykorzystuje rozmaite techniki, aby wybrane zdjęcie produktowe wyróżniało się maksymalną ostrością. Do tego celu używa się najlepszego sprzętu fotograficznego, a także wykonuje serię zdjęć, gdzie płaszczyzna ostrzenia jest stopniowo przesuwana.
Oznacza to, że w trakcie kolejnych ujęć, wyostrza się detale, odsuwając obiekt od aparatu fotograficznego, co pozwala uchwycić głębię ostrości przedmiotu, np. wyrobów jubilerskich, produktów chromowanych, ze szkła bądź metalu. Na pojedynczej sesji wykonuje się serię zdjęć, które mogą liczyć 20, 30, a nawet 50 ujęć, w zależności od efektu, jaki pragnie uzyskać zleceniodawca.
Packshoty produktów o niewielkich rozmiarach
Fotografia produktowa, w tym packshoty biżuterii bądź niektórych wyrobów dekoracyjnych, są wykonywane przy użyciu bardzo stabilnego statywu w kontrolowanych i powtarzalnych warunkach oświetleniowych. Ma to znaczenie, ponieważ światło błyskowe odgrywa kluczową rolę w takich działaniach, jak sesja produktowa Poznań. Dzięki niemu można wyeksponować szczegóły przedmiotu, zachęcając do jego zakupu.
Wyzwania i korzyści z użycia techniki focus stacking
Zaangażowanie profesjonalistów w fotografię produktową, w której głębia ostrości odgrywa istotną rolę, jest niezbędne. Samodzielne próby uchwycenia mniejszych obiektów mogą prowadzić do rozmycia, ponieważ ostrość detali zanika, a przedmioty poza płaszczyzną ostrości stają się nieostre. Wynika to z właściwości optycznych i zbyt małej odległości obiektywu od fotografowanego przedmiotu.
Współczesna fotografia produktowa pozwala jednak na dokładne odwzorowanie detali bardzo małych przedmiotów. Przy odpowiednim sprzęcie i warunkach oświetleniowych możliwe jest uzyskanie zdjęć, które doskonale prezentują nawet najmniejsze szczegóły, co jest kluczowe w branży e-commerce.